Back in Breck - Reisverslag uit Breckenridge, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Back in Breck - Reisverslag uit Breckenridge, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Back in Breck

Door: Marieke van Reen

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

15 September 2015 | Verenigde Staten, Breckenridge

We zijn inmiddels weer terug in Breck. Ik was gebleven tot vrijdagmiddag en het kijken naar teakwondo van Dylan, wat hij heel goed doet. Wij namen Dylan mee en reden naar de Haciënda, waar Estelle ons al stond op te wachten. Barrett kwam er ook net aan. Heerlijk met z'n allen van het zonnetje buiten genoten, totdat ie achter de bergen verdween. Dan wordt op deze hoogte al snel koud. Samen een wijntje gedronken en gegeten. Na het eten met z'n allen plaats genomen in de heerlijke hottub buiten en geproost op Jeroen ' s verjaardag, want hoewel wij nog vrijdag 11 september hebben, is het in Nederland al een paar uur 12 september. Gefeliciteerd Jeroen!
We hadden een super gezellige avond dus.

Rondleiding via skype
Zaterdag 12 september. Familie Sullivan bleef logeren. In 'ons kleine huisje' kon dat nog net. Zoals gebruikelijk maakte Dylan Opa wakker met een koud nat washandje. Een ritueel wat altijd spannend en leuk blijft. Het werkte ook bij Thijmen en vroeger zelfs bij Justin en Wesley. Super spannend maar oh zo leuk. Zou Opa dit keer boos worden??? Natuurlijk niet.
Na het ontbijt gerommeld en heeft Dylan via Skype een rondleiding door het huis aan ma gegeven. Geweldig voor iedereen. Voor we uiteindelijk moesten vertrekken voor de voetbalwedstrijd Dylan nog met Nerfguns gespeeld. Uiteraard won Dylan.

Helaas verloren
Eerst werd er een teamfoto gemaakt. Waarna om 13.00 uur de wedstrijd begon. Het bleef lang op 5-5 staan, totdat de tegenpartij net voor het einde van de wedstrijd nog een doelpunt maakte. Jammer maar helaas al leek het de kinderen niet veel uit te maken. Aan het eind gaven ze elkaar een vriendelijke high five en gaan ouders een ereboog maken voor alle kinderen waar ze dan door heen rennen. Wij kennen dat van bruiloften en partijen. Leuk om te zien. Dylan stelde voor om bij Cameez een ijsje te eten. Dat vonden we een goed idee!

Huisgids Dylan
Na een heerlijk door je zelf samengesteld ijsje met verschillende toppings mocht Dylan kiezen wat te doen, want de rest van de dag bleef Dylan bij ons logeren! Gezellig. We wilden naar een speeltuin, maar hij wilde liever naar De Haciënda om de "toer door De Haciënda, die Opa dan op de film zou nemen". Zo gezegd zo gedaan. Het opnemen van de toer neemt nogal wat tijd in beslag, want Dylan wilde natuurlijk alle slaap- en badkamers laten zien. Vier verdieping met op drie verdiepingen naast de slaap- en badkamers ook nog een kamer/keuken. Niets werd over geslagen. Hij gaf een duidelijke uitleg erbij.

Samen leuke dingen doen
Na de toer waren wel toe aan een glaasje drinken en een snackje. lekker in het zonnetje buiten. Spelletjes gedaan en ........meneertje Dylan wilde wel twee keer in de hottub. Een keertje voor het eten en een keertje na het eten. Omdat Opa en Marieke dat geen straf vinden, hebben we dat natuurlijk gedaan. Super gezellig. Tegen half negen is Dylan naar bed gegaan. Best spannend alleen in een slaapkamer in zo'n groot huis, maar hij zei er niets van. Maar toen we voorstelden dat opa in zijn bed zou slapen en hij bij mij in bed mocht liggen vond hij dat een goed idee. Daarna ging hij lekker slapen, totdat hij midden in de nacht uit bed viel. Hij merkte er niets van en sliep gewoon weer verder.

Dag Haciënda
Zondag 13 september. Meneertje Dylan was al vroeg. 7.00 uur wakker. We hebben het slapen nog een kwartiertje kunnen rekken, maar toen moest hij toch echt Opa wakker maken. Het gebruikelijke ritueel en zo leuk.  Daarna mocht hij op de tablet. Altijd feest! ondertussen gewassen ontbijtboel klaar gezet. Estelle en Barrett brachten verse broodjes mee. Na het ontbijt de boel opgeruimd en de koffers gepakt. Vandaag slapen we in De Village hotel. Wel zo handig gezien het middagprogramma. Het hotel ligt in het centrum van Breck en De Haciënda in de bergen.

Oktoberfest
Dit weekend is er Oktoberfest in Breck. Geen toeval dat we juist nu in Breck zijn. Super gezellige Duitse muziek/ eettentjes en natuurlijk bier. Gewapend met grote bierpullen gingen we op pad. Gelukkig verkopen ze ook wijn...... We ontmoeten kennissen en vrienden met hun kinderen van Barrett en Estelle. Hartstikke gezellig. De chickendance (vogeltjesdans) ontbrak ook deze keer niet in het repertoire van de Duitse muzikanten. Dat is inmiddels een traditie. Ook de sneeuwwals en de aangevraagde Sierra Madre speelden ze. Je kunt wel raden wie Sierra Madre aan gevraagd had?????? Er werd ook een demonstratie gegeven van de traditionele dansen (in de juiste klederdracht). Je snapt het.... we waren helemaal in ons element. Als afsluiter van onze tijd in Breck hebben weet z'n allen gegeten. En dan komt het onvermijdelijke afscheid nemen. Nooit leuk, maar we hebben een super gezellige tijd in Breck gehad met z'n allen. Bedankt Estelle, Barrett en natuurlijk Dylan!

Afzakkertje Burke & Rileys
Na het afscheid wilde we nog heel even bij Burke & Rileys langs. Dat is een leuke Ierse pub In Breck en (bijna) naast ons hotel. Zij hebben buiten een lekker vuurtje branden, waar we lekker bij gezeten hebben Er kwamen steeds meer mensen om het vuurtje zitten. En we raakten aan de praat en kregen nog een speciaal drankje Carbomb (baileys in biertje) Een Enkeling draaide een shaggie. Super Sfeertje. Later dan de bedoeling was liepen we terug naar ons hotel. We hebben het niet meer laat gemaakt..............

• 15 September 2015 - 04:46

Estelle:

Het was supergezellig om jullie hier in Breck te hebben en met zijn allen in de Hacienda was ook geen straf, haha. Oktoberfest was ook weer als vanouds beregemutlich met goede muziek en volop zon. Goede reis naar huis en tot over een paar maandjes.

• 15 September 2015 - 16:39

Gerdi:

Aan de verslagen te zien hebben jullie een fijne vakantie gehad. Bedankt voor het maken van de verslagen Marieke, ik vind altijd weer dat jij dat knap doet.
    Ik wens jullie een hele goede thuisreis en tot ziens.
    Lieve groetjes Gerdi