Badlands en geografisch middelpunt Amerika - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Badlands en geografisch middelpunt Amerika - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Badlands en geografisch middelpunt Amerika

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

04 September 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

Donderdag 3 september.Om half tien reden we na ons ontbijtje op weg naar Badlands nationale Park. Tegen 10.45 uur reden we het park in en zagen vrijwel meteen mooie rotsformaties. Super mooi. we reden een mooie route met diverse tussenstops voor goede plaatjes van de badlands. Je kunt de rotsformaties het best omschrijven als enorme roze/witte/rode stalagmieten. De zon en de wolken zorgen voor een waar kleurenspel. Dan weer bijna wit dan weer rood. Prachtig. Na anderhalf uur reden we naar het plaatsje Wall, waar de in Amerika bekende winkel "wall-drugs" te vinden is. Wij hadden er nog nooit van gehoord maar de buschauffeur vertelde dat en..... we waren er zeker niet alleen. Je kunt er echt van alles kopen. super grote winkel. In dit bijzondere stadje, waar er anders niets te doen was geweest, dankt zijn toerisme aan Wall-drugs. In een restaurantje hebben we gegeten voor we onze reis vervolgden naar het geografisch middelpunt van Amerika.

Geografisch middelpunt Amerika
Dat ligt in de buurt van het plaatsje "Belle Fouche". Omdat we er bijna langs rijden moeten we dat toch even bekijken. Een monument omringt met de vlaggen van alle staten en natuurlijk de vlag van Amerika. Leuk om gezien te hebben. De afstanden zijn hier groot en ook hier zijn veel prairies te zien. We bereikten Sundance (waar ons volgende hotel geboekt is) even na 16.30 uur. Tijd om alle indrukken van de afgelopen dagen te laten passeren. Wat hebben we veel gedaan en gezien. Morgen gaan we verder naar Cowboydstad Cody. Ben benieuwd wat we daar zullen aantreffen.