De reis er naar toe! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu De reis er naar toe! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

De reis er naar toe!

Door: Marieke van Reen

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

28 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Denver

Hallo allemaal,
Hoewel ik het eigenlijk niet van plan was, hou ik toch een dagboek bij van onze reis. Dus zo af en toe krijgen jullie een mail in jullie inbox van mij. Mocht je dat liever niet willen, laat het dan gerust weten. Hier volgt in ieder geval het eerste verslag over woensdag tot en met vrijdagochtend.
Groetjes,
Geert en Marieke

Voorbereiding
Vandaag (woensdag 26 augustus) onze eerste echte vakantiedag! Joehoe.....! Uitgeslapen en koffers dan eindelijk gepakt. Ik zeg eindelijk omdat sommige spullen al weken klaar liggen (hoezo voorbereiding??). Ik wist al bijna niet meer welke spullen precies klaar lagen. Nou ja. Het lijstje er nog eens bij gepakt. Hebben we echt alles? Alles aangevinkt wat op de lijst stond, dus het zal vast wel. Nadat we alles ingelade hadden reden we tegen 13.15 uur naar Thijmen en Lauren en Denise om hen nog een dikke knuffel te brengen. Na een snel spelletje met de kinderen vertrokken we naar de Elisabeth hoeve in Klarenbeek om ook moeders nog even een dikke knuffel te geven voor het vertrek. De rit naar V/D Valk (voor de park, sleep, fly arrangement) verliep zonder vertraging. Om 16.00 uur opende de slagboom van de parkeerplaats zich voor ons. We kregen een mooie kamer met overdekt balkon (handig voor de rokende Geert). Dat is toch weer eens wat anders dan Ibishotel.

America, here we come/are!
Tja dan is de dag (donderdag 27 augustus) aangebroken waarop de vakantie echt gaat beginnen. We hebben de tijd, want we vliegen pas om 13.00 uur. Toch op tijd wakker. Heerlijk rustig aan gedaan. Tegen 10.00 uur met de shuttlebus van Van der Valk naar Schiphol gereden. Een ritje van nog geen 10 minuten. Meteen maar inchecken, dan zijn we tenminste van de koffer verlost. Het was erg druk bij het inchecken, maar we hadden voldoende tijd. De procedures op het vliegveld zijn gewijzigd, waardoor we voor ons gevoel minstens 10 keer gecontroleerd zijn voor we daadwerkelijk in het vliegtuig kunnen stappen. Maar dan ben je er nog niet, want bij het overstappen in Minneapolis doen ze dat nog eens dunnetjes over. Dan moeten we toch wel goed volk zijn als we dan ook binnen gehaald worden. De vlucht van Amsterdam naar Minneapolis duurde 8,5 uur. Met twee uur overstaptijd kan Geert nog een shaggie roken. Daar heeft hij wel een extra controle van de douane wel voor over....... Ruim op tijd terug, zodat we een glaasje wijn kunnen drinken in de buurt van de gate. Ze weten hier wel van prijzen. Twee glaasjes wijn koste ons €25.-. Oei. het is dan ook maar bij 1 p.p gebleven hahaha. De vlucht van ruim anderhalf uur verliep ook goed en we zijn om 18.30 uur in Denver geland. Binnen een uur hebben we de koffers, de shuttle naar het hotel gevonden en ingecheckt. Dat ging vlot. Het is dan inmiddels 19.30 uur in Denver en 3.30 uur Nederlandse tijd. De kunst is nu om niet te gaan slapen. Geert deed iets beter dan en heeft het weten te rekken tot 23.00. Om 21.00 uur gingen bij mij de luiken dicht.....

Op weg naar Breck
Vrijdag 28 augustus. We hebben een goede nacht gehad. Tegen 4.00 uur waren we alle twee wakker, maar het slapen hebben we ook weten te rekken tot 7.00 uur. Vandaag hebben we een hotel met ontbijt. Zuinige Nederlanders als we zijn, hebben we natuurlijk ons buikje rond gegeten. Om 10.00 uur namen we de Shuttle van het hotel naar het vliegveld, daar zouden we overstappen op de shuttlebus van het autoverhuurbedrijf Budget. Maar de vriendelijke chauffeur van de Shuttle bracht ons wel even. Die kreeg natuurlijk een extra fooitje........ Bij de autoverhuur ging niet alles meteen volgens plan, want we hadden een pluspakket genomen, waarbij er tot 3 chauffeurs gratis in dezelfde auto mogen rijden. De o-zo-vriendelijke dame (maar niet heus) van het verhuurbedrijf beweerde dat we dat niet hadden, want het stond niet in hun systeem. Gelukkig kon ik de bevestiging laten zien, waar onze afspraken in stonden. Het was in het Nederlands, de volgende keer zal ik ook een bevestiging in het Engels vragen. Ze werd er niet vriendelijker op, maar uiteindelijk accepteerde ze het. Uiteraard probeerde ze ons een grotere huurauto "aan te smeren, maar daar trapten we natuurlijk niet in evenals extra verzekeringen......... Het humeur van de dame verslechterde zienderogen. Ze wilde zo snel mogelijk van ons af zijn, waardoor we zelf naar een plattegrond van Denver moesten vragen (terwijl anderen die gewoon meekreeg). Een mooie witte Ford Fiësta met vier deuren stond voor ons klaar. De koffers pasten er in, de tassen op de achterbank en gauw op weg naar Breck,

• 29 Augustus 2015 - 08:40

Marijke:

Leuk jullie weer te kunnen volgen! Wij hebben niet altijd internet op de campings in Frankrijk waar we verblijven maar af en toe lukt het gelukkig wel. Nu eerst even lekker naar Estelle en haar gezin. Zal vast weer heerlijk zijn hen, en in het bijzonder Dylan weer te zien.
    Geniet er maar lekker van. Ben benieuwd naar her vervolg. Een dikke knuffel ook van Ons beiden. Marijke en Kees

• 29 Augustus 2015 - 18:45

Gerdi Nekkers:

Heerlijk weer op vakantie in Amerika, genieten jullie er maar lekker van en ik vind het leuk om jullie reis te volgen.
    Blijven jullie lang in Amerika? Hoe is het weer daar momenteel, hier is het nu erg warm, morgen wordt het 30 graden.
    Lieve groetjes Gerdi