Breckenridge - Reisverslag uit Breckenridge, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Breckenridge - Reisverslag uit Breckenridge, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Breckenridge

Door: Marieke van Reen

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Breckenridge

Gezelligheid in Breck
Vrijdag 28 augustus 2015 We waren de laatste keer gebleven bij de "geweldige ontvangst" van onze huurauto. Dus gaan we daar weer verder.
Na een inspectie van onze huurauto reden 10.45 richting Breckenridge. We reden zonder tomtom (ze heeft niet eens geprobeerd die ook nog te verhuren). We kennen de weg inmiddels, dus reden we zonder problemen richting Breckenridge. En de Ford Fiësta doet het ook goed in de bergen (dat zou wel eens lastig kunnen worden, aldus de dame van het verhuurbedrijf). Geen enkel probleem zo bleek. Onderweg een paar keer gestopt onder meer in Georgetown om water te kopen. Ja, want we moeten immers op deze hoogte veel water drinken. Gevolg......... een extra stop. We kwamen om 13.00 uur Breck aan, waar we even iets gegeten hebben, voor we gingen inchecken. We hebben ons geinstalleerd, boodschappen gedaan en meteen door naar het REC-centre (Recreatiecentrum) gereden. Dylan krijgt op dat moment les in taekwondo. Hij doet het hartstikke goed. Estelle was daar ook om naar Dylan te kijken. Dylan bleef geconcentreerd zijn oefeningen doen. Zijn les was om half zes afgelopen, waarna we naar huis gingen. Barret was al thuis. We hebben gezellig in het zonnetje buiten gezeten, hoewel.......... Opa en Dylan waren vooral druk met hun "Nerfwar" (Een pistool met zachte pijltjes). Natuurlijk won Dylan. Barrett kookte inmiddels voor ons allen een heerlijke maaltijd. Dylan mocht voor de gelegenheid een uurtje langer opblijven. Maar we mochten niet eerder vertrekken voor we Dylan een verhaaltje voor het slapen gaan hadden voorgelezen. Dat vonden wij natuurlijk geen probleem.

Voetballen en kinderfeestje
Zaterdag 29 augustus. Samen ontbijten, wandelen bij het Breckenridge Outdoor Education Centre met een meertje waar we hebben gewandeld, gevist (met geimproviseerde vishengel en aas). Helaas geen vis gevangen. 's middags stond in het teken van de voetbalwedstrijd en een kinderfeestje.
Voetbalwedstrijd werd door Dylan's team overtuigend met 9-6 gewonnen. De eerste wedstrijd, die hij ooit heeft gewonnen. Uit twee voorzetten van Dylan ontstond een doelpunt. Hartstikke goed natuurlijk. Het team was blij met de overwinning, maar ik weet niet wie blijer waren, de kinderen of hun ouders........ Daarna reden we terug naar Breckenridge, want daar had Dylan een kinderpartijtje van Clara. Ze mochten beeldjes beschilderen, die daarna in een oven worden gebakken en geglazuurd. Dylan koos een doodskop en schilderde hem heel mooi (leger groen met een geweer), speciaal voor Halloween, want er kon een kaarsje ingezet worden. Erg cool. Aan het eind van het feestje volgde de taart met de kaarsjes en het uitpakken van de kadootjes. Tijdens het feestje van Clara heeft Estelle nog een mooi appartementje kunnen ritselen. Ze vroeg ons een keus te maken uit twee. Dus na afloop van het feestje zijn we bij beiden wezen kijken. Maar de keus was niet zo moeilijk. We verblijven in het weekend van 11 september in een heel groot huis met 16 slaapkamers (met elke een eigen badkamer en balkon). Het ligt prachtig in de bergen en is van alle gemakken voorzien inclusief een hottub. Als het vol zit verhuren ze dat voor 2500 Dollar per nacht. Estelle heeft een schappelijk prijsje kunnen afspreken. Top geregeld en wat vervelend allemaal. Ik denk dat de familie Sullivan dan wel kan komen logeren........ (dat past nog net, denk ik)......

Nerfwar
Na het bezichtigen van het mooie huis moest het er toch echt van komen. Nerfwar. Dylan heeft voor zijn verjaardag Nerf-pistolen. gekegen. Dus Opa kwam er niet onderuit, hij moest weer meedoen met de "nerfwar". Dylan won natuurlijk. Ondertussen heeft met name Barrett en ik gekookt, nou ja Barret was meer de chefkok. Maar het was gezellig om samen te koken. En .......... nog lekker gegeten ook. Dylan speelde "nerfwar" met de buurkinderen (jongens tegen de meisjes, maar omdat de meisjes in de meerderheid waren, hebben zij gewonen). Voordat we naar ons hotel gingen nog even (op verzoek) Dylan naar bed gebracht en een verhaaltje voorgelezen. De verhaaltjes worden steeds uitgebreider en wij........... wij trappen erin........

Funpark
Zondag 30 augustus. Je begint de dag natuurlijk met een .... goed ontbijt. Daar hebben wij voor gezorgd, waarna we naar het Funpark zijn gereden. Eerst met de gondel vanuit het dorp naar boven en daar aangekomen met de stoeltjeslift verder om een mooit uitzicht over Breckenridge te kunnen zien. Erg mooi en natuurlijk hebben we een aantal mooie foto's kunnen maken. Na een korte wandeling, ja zo'n wandeling op hoogte is nog geen makkie, met de stoeltjeslift terug naar het Funpark. Allereerst zijn Dylan en ik (Marieke) het doolhof ingegaan. Die kent Dylan inmiddels als zijn broekzak (zijn z'n eigen woorden), dus we waren snel klaar. Vervolgens werd Opa door Dylan uitgedaagd voor een potje minigolf. En je raad het al..... Dylan won deze wedstrijd. Hij had ook een 'hole-in-one', dus kon Opa niet meer winnen..... Niet echt tegenstand, dan maar met papa van de rodelbaan af. Marieke zette de achtervolging in op de rodelbaan, maar kon Barrett en Dylan niet bij houden. Na de lunch heeft Dylan nog naar goud gezocht (goldpanning) en zijn we (Barret en Dylan en Marieke) van de rollercoaster gegaan. Super gaaf. De rest van de middag heerlijk buiten in het zonnetje op het terras bij de Sullivans gezeten. Na een eerste drankje hebben we met z'n allen Nerfwar gespeeld. Het ging er super spannend en fanatiek aan toe. Deze avond zorgden Opa en Marieke voor het eten. Omdat wij niet zulke koks zijn, werd het door onszelf opgewarmde pizza uit de oven. Daar kun je immers (bijna) niets aan verknoeien......... (en is toch lekker). Om het geheel nog een beetje gezond te houden hebben we er een lekkere ceasarsalade bij gemaakt (overigens ook bijna kant en klaar). Dan nadert het einde van het weekend in Breckenridge. Barrett en Estelle moeten weer werken en Dylan gaat naar school. Wij gaan aan de rondreis beginnen. De weersvoorspellingen voor deze rondreis zijn perfect (25 tot 30 graden), behalve in Yellowstone daar zal het ca 18 graden zijn, maar daar hebben we de warmte van de Geisers. Dus dat zit wel goed, Gerdi! Breckenridge, tot over twee weken!

Marijke en Kees, fijne vakantie!

• 31 Augustus 2015 - 11:41

Marijke:

lieve mensen, leuk te lezen wat jullie zo al meemaken daar. Dat van dat appartement klinkt veelbelovend. Lijkt ons heel beroerd!
    Hier alles prima. Blijven voorlopig even hier in Saint Felix de L.'Heras. Niet al te ver van de Middellandse Zee. Hartelijke groet van ons beiden.

Marijie en Kees

• 01 September 2015 - 04:56

Sullivan Familie:

Wat een prachtig verslag hebben jullie geschreven van het supergezellige weekend dat we achter de rug hebben met zijn allen. Dylan vroeg vanochtend alweer wanneer jullie weer terugkomen! Na school heeft hij weer Nerfwar gespeelt met zijn vriendjes. Jullie hebben ook het lekkere weer van hier meegenomen, want vandaag regende het alleen maar..... Veel plezier bij jullie rondreis.