Prairies, prairies en nog eens prairies - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Prairies, prairies en nog eens prairies - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Prairies, prairies en nog eens prairies

Door: Marieke van Reen

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

02 September 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

Maandag 31-8. Om half 10 lieten we Breckenridge achter ons, op weg naar Lusk Wyoming. Dit is vooral een rijdag. De afstanden zijn groot, zoals hier wel meer groot is. Dat blijkt ook wel. Na Cheyenne zijn er nauwelijks dorpen. Alleen prairies, prairies en nog eens prairies (glooiend grasland met koeien). Voor de lunch stopten we in Chuckwater, dat bleek meer een "ghoasttown" (spookstad) te zijn. Bij het enige benzinestation leek het heel druk, echter dat bleek een nepbenzinestation te zijn. Oei..... we moeten toch een keertje tanken (onze tank is nog wel half vol, maar toch........). Helaas zelfs de enige eettent ziet er een beetje armoedig uit. Laten we dat dan toch maar overslaan. Ï in case of emmergency fuel" (in noodgevallen verkochten ze nog nog wel benzine). Nou bij ons was het geen noodgeval, dus reden we maar gewoon door. In het eerst volgende stadje (minstens een uur verder) hebben we een benzinestation en iets gevonden waar we een hotdog konden kopen. Prima voor lunch. Daarna volgden nog meer prairies. We zagen onderweg nog wel een aantal hele lange treinen. Een trein had 132 wagons!!!! Allen gevuld met kolen. Om 15.00 uur kwamen in het dorpje Lusk aan, het dorp waar ons eerstvolgende hotel zal zijn. Het is een zeer eenvoudig dorp. Ons hotel ligt aan de hoofdstraat met nog een paar andere hotels en......... het enige restaurant van dit dorpje waar ik (Marieke) een heerlijke steak heb gegeten en Geert vis. Het was zoals gebruikelijk veel te veel, maar wel erg lekker en........ lekker dicht bij ons hotel. Gemak dient de mens toch....... Het hotel is er een zoals je ook wel eens films ziet. Het gebouw (laagbouw) staat in U-vorm om het zwembad en gezellig terras met een huifkar als bar en stoelen gemaakt van natuursteen. Super gezellig gemaakt met heerlijke countrymuziek. Prima plek om lekker een glaasje wijn te drinken.

Cowboy breakfast
Dinsdag 1 september. Vandaag vroeg uit de veren. Door de jetlag, die er toch nog een beetje zit, is dat geen punt. We gaan vandaag wilde paarden zien. Tenminste als ze zich laten zien. De toer begint om 11.00 uur en we hebben ongeveer een uur en drie kwartier nodig om daar te komen. We moeten ons 10.40 uur melden. Eerst buiten op terras bij de huifkarren en ander Cowboystuff van ons hotel een door de eigenaar gemaakte echte cowboyomelet gegeten als ontbijt. De kopjes en borden waren ook van ijzer. Wij kunnen er voorlopig weer tegen.

Wilde paarden
Stipt half negen reden we weer over de prairie. Zo ver je kunt kijken prairies. Het is niet druk, maar we rijden niet alleen. Zo hier en daar staat een Ranch (Boerderij) met volgens ons heel veel grond. Bij de eerst volgende benzinestation in Edgemont getankt. je wil immers niet zonder benzine zitten. Ruim op tijd bereikten we Black Hills Wild Horse Sanctuary. De tour begon om 11.00. Een ouder echtpaar nam ons twee uur mee in een oude schoolbus. We hebben inderdaad wilde paarden gezien. Ook vangen ze hier gewonde of verwaarloosde paarden op. Zeer goed doel. We reden over de prairie in een afgerasterd gebied (11000 hectare). Er liepen naar schatting van de gids zo'n 700 paarden in het gebied. Vaak verblijven ze in groepen bij elkaar op dezelfde plekken. Sommige paarden kregen zelfs namen van de gids. Dat is niet helemaal wat je verwacht bij het zoeken van "wilde paarden". Maar op zich oké. Naast de paarden zagen we ook prairiehonden. Ze lijken op eekhoorns zonder staart en ze zijn ook iets groter. Ze maken net als konijnen een hol in de grond. Die zie je niet elke dag. Daarnaast lieten ze ook nog wandtekeningen zien. We mochten er gewoon aankomen en andere mensen hadden er ook woorden geschreven. Ik geloof er niet in dat dit echte waren, want dan was het wel afgeschermd, toch??? Ach we hebben het gezien.

Picknick
Om 13.15 uur was de tour afgelopen en zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt om onze lunch bij elkaar te sprokkelen. We hebben heerlijk in de schaduw buiten de plaats Hot Springs gepicknickt. Met nog ruim 50 mijl voor de boeg op weg naar Rapid City. Onderweg zagen we zomaar bizons. Leven die ook op de prairie???? yep! We kwamen net over drieën bij ons hotel aan. De boel uit de auto geladen. Even wat gedronken en daarna even gaan kijken bij Chuckwagon. Morgen maken we nl een hele mooie toer inclusief dinnershow. Even geregeld dat ze ons komen halen morgen. Dat scheelt weer. Even wat te eten voor de avond gehaald en daarna terug naar ons hotel. Heerlijk in het zonnetje gegeten en de afgelopen dagen door genomen. Waarbij we ons afvroegen of we nog meer prairies te zien krijgen.

• 02 September 2015 - 13:06

Gerdi Nekkers:

Wat schrijf je toch mooie verhalen Marieke, ik heb er weer van genoten.
    Veel plezier verder op jullie vakantie.
    Lieve groetjes Gerdi

• 07 September 2015 - 00:52

Geert En Marieke :

He Gerdi, leuk dat je onze verhalen leuk vindt. We genietenberg van de reis. Er volgt jog meer.
    Lieve groeten,
    Marieke