Dag Yellowstone, Hallo Grand Teton - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Dag Yellowstone, Hallo Grand Teton - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Dag Yellowstone, Hallo Grand Teton

Door: Marieke van Reen

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

09 September 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Even vooraf.
In ons blokhutje was de wifi niet betrouwbaar, daarom is het al een paar dagen stil. Maar ik heb net een verslag van Yellowstone geplaatst en ik ga verder met maandagmiddag.

Indrukken verwerken
Toen we terugkwamen van de toer (15.00 uur) hebben we heerlijk voor ons blokhutje in de zon gezeten. Nagenieten van alle opgedane indrukken en zitten kletsen, foto's bekijken. Wijntje erbij. Heerlijk.

Grand Teton National Park
Dinsdag 8 september. Vandaag rijden we een stukje door Yellowstone om naar Grand Teton National Park te rijden. Toch een ritje van ruim 2 uur.  Het schiet natuurlijk niet zo op, maar zo hebben we nog kans om wild te zien in Yellowstone. Via de zuidingang/-uitgang reden we meteen Grand Teton National park in. Tegen 12.00 uur gestopt bij een picknickplaats om te lunchen. Toen zagen een heleboel mensen een bunker voor een beer aan.......Ik zag het meteen. Men wilde me niet geloven totdat iemand met een gele goede camera een foto maakte waarop een soort van bunker te zien was. Aan mijn ogen mankeert nog niets  (het is tenslotte veraf, voor dichtbij steek ik mijn hand niet in het vuur). Het was natuurlijk wel jammer dat ik gelijk had. Op dezelfde parkeerplaats stonden ook twee rangers om info te verstrekken. Zo liet een van hen zien hoe de berenspray werkt. Dat weten we dan ook weer.

Tadaaaaaa toch beren zien
We reden door Grand Teton. Een ander park dan Yellowstone. Grand Teton heeft steile rotsbergen (zoals de Alpen). Yellowstone zijn de hoogte verschillen ook groot maar is glooiender. GT heeft meer verschillende soorten bomen.  Yellowstone bestaat vooral uit  naaldbomen. Zo heeft ieder park  z'n eigen identiteit. Mooi. In GT wilde we vooral Jenny Lake met weerspiegeling van de Tetons in het meer zien. Jammer genoeg was er te veel wind. Dus geen mooi weerspiegeling. Wel een mooie route gereden. Op aanraden van de gids van Yellowstone volgden we ook een twee alternatieve  routes via ongeasfalteerde wegen (zou goed te doen zijn). Het waren niet alleen prachtige, maar toen zagen we ook..... tadaaaaaa in totaal 3 zwarte beren. De eerste konden we door toedoen van rangers niet op de foto/film zetten. Erg jammer, maar wel mooi om te zien. De tweede beer heeft Geert tot ca. 10 meter benaderd (dat deden er meer). Hij mocht van mij de auto niet uit, maar hij luisterde natuurlijk niet....... Hopelijk is de film gelukt. Ik kon gelukkig vanuit de auto foto's maken.  Geweldig!!!!!! Hij zat in de struiken en at van een boom. Je zou er zo langs rijden. Gelukkig hadden anderen hem al gezien. De derde beer zagen we op de tweede alternatieve route. Rangers waren al weer in de buurt om de mensen op voldoende afstand te houden. Ze willen natuurlijk geen ongelukken. Joehoe toch beren gezien. Onze dag kan niet meer stuk. Blij dat de gids van gisteren ons op de alternatieve routes geeft gewezen. Zo heeft Grand Teton voor een van de hoogte punten van onze reis gezorgd. Nu in Jackson aangekomen. Wederom een cowboystadje. Men heeft ons geadviseerd naar de million dollar bar te gaan. Dat moet heel mooi en speciaal zijn. Jullie horen of lezen het in het volgende verslag.