Laatste dagen Breckenridge - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van geert en marieke - WaarBenJij.nu Laatste dagen Breckenridge - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Breckenridge

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

23 September 2011 | Nederland, Warnsveld

Hallo allemaal,

Jullie hebben al een tijdje niets meer van ons gehoord. De tijd gaat snel en voor je het weet ben je weer thuis. We zijn vanmorgen om 6.10 uur op Schiphol geland. Ik wil jullie nog even vertellen, wat we de laatste dagen in Colorado hebben gedaan. Daar komt ie dan....

Wandeling, spelen en Cocktail scoren
Jullie zijn "bij" tot en met zondag, het oktoberfest. Dat was erg gezellig zoals jullie inmiddels hebben begrepen. Maandag hebben we met Dylan gespeeld. We hebben met z'n drieën een wandeling gemaakt, die hij ook met zijn klasgenootjes had gemaakt. Dylan kon ons precies vertellen hoe we moesten lopen. De wandeling eindigde bij een speeltuintje, waar hij vooral heeft geklommen, geschommeld en van de glijbaan heeft gegleden. Uiteraard onder toeziend oog van Opa en Tieke. Na de lunch ging Dylan lekker slapen, zodat Opa en Tieke ook tot rust konden komen hahahaha. Estelle heeft ons tegen 17.00 uur naar de Ierse pub in Breckenridge gebracht. We hebben heerlijk buiten op het terras gezeten (in het zonnetje), waar we lekkere cocktails hebben gedronken. Op 3000 meter komen die extra aan. Daar moet je wel mee uitkijken. We hebben het dan ook maar bij twee cocktails en lekkere hapjes gelaten. Daarna zijn we terug gelopen naar ons hotel (10 min.).

Dom, dommer, domst
De titel van deze alinea vraagt wel wat uitleg. Toen Dylan in mei bij ons gelogeerd heeft, hebben we samen naar Bob de Bouwer tekenfilm gekeken. In de filmpjes zit ook een vogelverschrikker genaamd Spud en hij doet meestal een beetje dom. Dat weet Dylan. Dus als Opa soms even niet meer weet hoe iets moet (en Dylan wel), dan zeggen we ook vaak dat Opa net als Spud ook een beetje dom is. Dat vindt Dylan een leuk spelletje. Op de vraag van Opa of Tieke ook een beetje dom is, antwoordt Dylan altijd met "NO". Maar afgelopen maandag was Tieke (ik dus) de domste van het stel, want.......
Ik wilde nog even snel een paar foto's via mijn tablet (computer) op "waarbenjij.nu" zetten en stopte de micro-sd-card van mijn fototoestel in het verkeerde gaatje. Gevolg...... ik kreeg de kaart er niet meer uit. Wie is er dan dom?????? Het kaartje zit er nog in en we hopen, maar dat het geen schade heeft ondervonden aan deze domme aktie. Onze vaste computerspecialist (fastbit) heeft er weer een klusje bij gekregen. Nu snappen jullie ook, dat er geen foto's van het oktoberfest op de site staan.

Rainbowlake
Dinsdag was Estelle ook vrij en zijn we met z'n vieren naar het Rainbowlake gereden. Dat ligt op ca. 25 min. rijden van Breckenridge. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt in de bossen en om het meer. Debladeren van de aspen waren nog niet helemaal in de herfstkleuren. Waarschijnlijk duurt dat nog een weekje. Toch hebben we wel aardige foto's kunnen maken (met een reserve sd-kaart). We hebben stenen en stokken in het water gegooid en naar paddestoelen gezocht. Dylan vond er twee en we hebben eekhoorntjes gezien. Aangezien het onze laaste volledige dag in Breck was, hebben wij onze koksmuts opgezet en voor ons allen gekookt. Ja, dat vergt op die hoogte ook nog wel wat improvisatie. Maar "onze gasten" waren tevreden. Dylan mocht voor de gelegenheid wat langer opblijven, wat hij absoluut geen straf vond.

Afscheid nemen
Dinsdagavond hebben we afscheid genomen van Barrett. Woensdagochtend konden we nog met Dylan spelen, voordat hij om 11.30 uur weer op school moest zijn. Voordat we naar Denver reden hebben we met Estelle nog samen gegeten. En dan komt toch het onvermijdelijke..... afscheid nemen. Daar raak je nooit aan gewend, maar het hoort er nu eenmaal bij. We waren rond 15.30 uur bij het autoverhuurbedrijf. De afwikkeling verliep snel en we werden, als extra service met onze eigen huurauto naar het vliegveld gebracht. Dat scheelt gesleep met koffers. We hebben op het vliegveld een vliegveldhotel met shuttleservice geboekt. Het was een goed hotel (Quality Inn).

Terugreis
Tja... aan alles komt een eind, dus stapten we gisterochtend (voor ons gevoel vanochtend) in de shuttlebus naar het vliegveld. Ons vliegtuig zou om 11.10 vertrekken naar Minneapolis. Helaas hadden we wat vertraging. Gelukkig haddden we ruim een uur overstaptijd, dus konden we het vliegtuig naar Amsterdam op tijd halen. We stapten als één van de laatsten in het vliegtuig. De vlucht naar Amsterdam verliep prima. Geert heeft nog wat kunnen slapen. Dat is nogal uitzonderlijk. Meestal slaap ik een deel van de vlucht, maar dit keer was het echt andersom. Om 6.10 Nederlandse tijd. Voor ons was het eigenlijk nog donderdagavond 22.10 uur. We hebben de klokken meteen op Nederlandse tijd gezet, zodat we meteen aan de juiste tijd kunnen wennen. We hebben de auto bij Ibishotel opgehaald en zijn voor een kop koffie via Moeders Van Reen gereden. Daarna meteen naar Fastbit (onze computerspecialist gereden) en daarna naar huis gegaan. De buurtjes Wim en Annie nodigden ons ook meteen uit voor een kop koffie.

Tot slot
De wasmachine draait en de boodschappen zijn gedaan. Tijd nu om even terug te kijken op onze mooie geslaagde reis. Denk aan: Nashville met zijn Country en Western, Memphis met Graceland en Elvis en overal live muziek. Bezoek aan katoenplantage en New Orleans met zijn gezellig Bourbonstreet. Het is te veel om op te noemen.

Wij willen jullie allen bedanken voor het "meereizen" en jullie spontane reacties op onze website.Foto's volgen mogelijk nog. Ik weet niet hoe lang het zal duren, voordat ik mijn tablet en mijn sd-card terug krijg. Mocht de sd-card onbeschadigd terug komen, zal ik een digitaal fotoboek maken. Mocht je er belangstelling voor hebben, ben je natuurlijk van harte welkom.

Lieve groeten,
Geert en Marieke

• 23 September 2011 - 17:55

Herman En Annet:

Fijn dat jullie weer heel huids thuis zijn en dat jullie erg genoten hebben. Hopelijk hebben jullie het ritme van hier weer gauw te pakken en maandag zien we elkaar weer. Groeten!

• 23 September 2011 - 18:38

José:

Welkom terug in Nederland. Jullie hebben zo te lezen een heerljke vakantie gehad ! Kun je weer even op teren ! En Marieke...vast en zeker maandag weer aan de bak! Succes en geniet nog even van het weekend! Ik zie je vast binnenkort wel weer ! Groetjes Jose

• 24 September 2011 - 03:12

Sullivan Familie:

Nou wat een mooi verslag zeg van het einde van jullie reis. Wij zijn blij dat jullie heelhuids thuis aangekomen zijn. Nu lekker nog een weekendje luieren en bijkomen van het tijdsverschil. Wij vonden het MEGAGEZELLIG met jullie en hopen echt dat de SD kaart uit de tablet te halen is. Ik ben erg benieuwd naar jullie digi fotoboek en ik moet zeggen dat de herfstfoto erg mooi is geworden! Veel liefs van Barrett, Estelle & Dylan die jullie nu alweer missen! Vooral Dylan blijft 'he he' zeggen wat hij van opa geleerd heeft.

• 24 September 2011 - 07:34

Annet:

Hoi Geert en Marieke, Welkom terug in Nederland. We hebben genoten van jullie verslagen en we zullen het lezen zeker missen. We bellen jullie snel! Vandaag is het eerst weer een drukke voetbal dag, de 1 moet thuis en de ander uit. Erg handig allemaal! groetjes van ons allemaal en tot snel.