Een kijkje in het leven van Elvis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Een kijkje in het leven van Elvis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Een kijkje in het leven van Elvis

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

09 September 2011 | Verenigde Staten, Memphis

Het is al weer een tijdje geleden, we hadden geen verbinding en...... ik heb zojuist een verslag geplaatst met mijn tablet, maar het werkte niet. Dus nu zit ik maar even in de Lobby van het hotel. Ik ga hem een paar keer tussentijds opslaan. Dan krijgen jullie wel vaker een mail, maar een tekst opnieuw bedenken in typen is ook niet alles....

Reacties
Allereerst wil ik toch wel even reageren op jullie. Thijmen zal het toch nog echt even zonder zijn Opa moeten doen, maar we vinden het wel lief dat hij zo enthousiast is. Opa maakt het na de vakantie wel weer goed met hem. En Kees, Geert heeft wel een halve dag nodig gehad om bij te komen van jouw opmerking hahahaha. Leuk hoor. We vroegen ons al af of je nu al een pensionada bent, maar dat is zeker het geval. Fijn joh, geniet ervan en ook van je a.s. afscheidsfeest. Elsbeth, jij bent ook weer terug van vakantie. Ja, we gaan inderdaad op bezoek bij Elvis Presley en we vertellen er zo meer over.

Op de koffie bij Elvis
Dinsdag 6 september, ja daar waren we gebleven, zijn we bij Elvis langs geweest. We reden rond 9.00 uur naar zijn huis "Graceland. We zijn van start gegaan met een wandeling door zijn huis, tuin etc.. We kregen een koptelefoon met informatie over de verschillende kamers, vertrekken etc.. We zagen de kamers op de begane grond en in de kelder. Hij had er echt verschillende. Ook werden zijn platen en kleding tentoongesteld. We zagen zijn tuin, de stallen, het zwembad en aan het eind van de rit ook zijn graf. Filmen mochten we niet, maar fotograferen wel. Dus dat hebben we ook gedaan. Omdat je via een koptelefoon alle informatie krijgt, komt het wel echt binnen. Zelfs als je geen fan van Elvis bent. Wij vonden het indrukwekkend.

Auto's, vliegtuigen en andere speeltjes
Na de toer door zijn huis hebben we zijn autocollectie gezien. Wel ruim 10 stuks. Ik heb er geen verstand van, maar het kost wel een paar centen. Ook hebben we de tentoonstelling van alle "media-aandacht' gezien. We hadden al veel kleding in zijn huis gezien, maar er was ook een speciale tentoonstelling van zijn kleding met een verhaal (via video) van Priscilla over kleding en Elvis. Zo droeg hij nooit meer een spijkerbroek. Dat herinnerde hem aan de tijd toen hij als kind in armoede moest leven. Dat wilde hij niet meer. Toen zijn we naar zijn twee vliegtuigen gegaan. OOk die waren erg mooi. De Lisa-Marie had gouden wastafels, kranen en ja zelfs de veiligheidsgordels waren van goud. Tja.... als je niet weet wat je met je goed moet doen........ Erg mooi en groots. Naast de tentoonstellingen waren er ook heeeeel veel giftshops. Het was bijna een prestatie als je niets kocht. Voordat je een tentoonstelling binnen ging moest je door een giftshop en na afloop ook weer. Wij hebben de verleiding kunnen weerstaan. Tja.... het leven van een toerist gaat niet over rozen hahahahha

Rest van de dag
Na Elvis zijn we terug gegaan naar ons hotel om een beetje te luieren en de reisverslagen bij te werken. We hebben nog wat rond gelopen en s'avonds zijn we voor een hapje en een drankje en live muziek nog even naar Bealestreet gelopen. Ook op dinsdag sluiten ze de tijd op tijd...

• 09 September 2011 - 02:17

Estelle:

Whow, zo te lezen was Memphis helemaal geweldig! En ik vind dat jullie nog aardig wat foto's bij het reisverslag gezet hebben. Ben benieuwd naar de verhalen... over een paar daagjes zijn jullie al hier...mmm, het regent al 2 dagen... maar hopelijk is het volgende week prima weer. Dylan kan niet wachten om opa en Tieke te zien. Hij zegt 'opa & Tieke take a plan to get here' en daar heeft hij gelijk in. Veel plezier nog!