"On the road again" naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu "On the road again" naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

"On the road again" naar Memphis

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

06 September 2011 | Verenigde Staten, Memphis

hallo allemaal,
We zijn inmiddels in Memphis aangekomen. Hoe dat gisteren allemaal gegaan is "vertellen" we zo. Maar eerst nog even een reactie op jullie mails. In Nashville hebben we niet zulk mooi weer gehad, dus dat wilden we jullie maar niet sturen. Inmiddels is het wel lekker warm in Memphis, dus let op allemaal . . . We sturen een beetje van onze zon toe. Helaas, Herman en Annet, hebben we niets gezien wat op een almabtrieb leek in Gatlinburg, maar gezellig is het er wel. Goed idee om daar eens een weekendje naar toe te gaan. Ze verkopen daar ook bier en andere schnaps. Dus daar hoeven we het niet voor te laten hahahaha. We begrijpen dat Breckenridge het ook nog lekker warm heeft, laten we hopen dat het er over ruim een week nog zo is.

On the road again
Gistermorgen hebben we Nashville achter ons gelaten. Tja we moeten weer verder enneuhh . . . Elvis verwacht ons, dus de koffers weer gepakt. De rit duurde ruim drie uur (incl. pauze). Het zijn aardige afstanden allemaal. We vonden ons hotel weer snel met medewerking van Tom. Er was nog plek in het door ons uitgezochte hotel. Een mooi hotel in de buurt van Bealestreet, dat is de straat waar je s'avonds naar toe moet. Er rijdt een oud trammetje rond met, jawel een stationnetje bij ons voor de deur. Ik ben gek op treintjes, dus ik was al helemaal blij.

Sunstudio's
Nadat we alles weer in onze hotelkamer geinstalleerd hadden (dat stelt niet zo veel voor hoor) zijn we met het trammetje naar de Sunstudio's gegaan. Dat is de studio, waar Elvis zijn eerste platen heeft opgenomen, maar ook andere (Country)-artiesten zoals Johnny Cash, Jerry Lee Lewis hebben dat gedaan. Een gids vertelde het ons allemaal erg enthousiast. Ook vertelde hij, dat Sam Phillips (eigenaar van de studio) in eerste instantie niets in Elvis zag. Zijn secretaresse daarentegen hield vol, dat hij een plaatje van Elvis moest opnemen. Zo is het uiteindelijk allemaal goed gekomen. Alles in de studio was nog in tact. Tot aan de tempexplafondplaten toe. Er worden nu nog steeds platen opgenomen. De microfoon waar Elvis door heeft gezongen stond er nog (zei de gids???). Ik weet niet of we alles moeten geloven, maar het verhaal is erg leuk. We vonden alle twee leuker, dan we van te voren hadden gedacht. Het was dan ook zo voorbij.

Relaxen en Bealestreet
Met de oude tram zijn we weer terug gegaan naar ons hotel om een beetje te luieren en natuurlijk het reisverslag bij te werken. We willen jullie ook heel graag wat foto's laten zien, maar dat is met een tablet toch niet zo handig. Of zou het aan mij liggen? ? Het kost ons zoveel tijd, dat we besloten hebben geen foto's er op te zetten. Sorry. s'Avonds zijn we naar Bealstreet gelopen. Weer allemaal gezellige cafeetjes met live muziek, he wat vervelend. We hebben een lekkere steak gegeten. Je kent ze wel, zo'n steak, die op een normaal dinerbord (in nl) niet past. Hij was wel errug lekker (krijgen jullie al honger?). Met een goed stukje muziek erbij was het weer een perfecte avond. Omdat de Amerikanen dinsdag weer moesten werken ging de tent om 23.00uur dicht. We hebben het licht uitgedaan hahaha. En zo kwam er een eind aan de eerste Memphis.

On the road again

Sunstudio's

Relaxen en Bealestreet

• 06 September 2011 - 21:23

Gerdi:

Hoi Geert en Marieke, volgens mij hebben jullie het wel naar jullie zin. Pas maar op dat ze Marieke niet ontdekken als zangeres, die microfoon past wel goed bij haar. En Geert kan zo als tramchauffeur aan de slag. Maar we kunnen jullie niet missen in Nederland hoor!!! Alhoewel het in Nederland inmiddels herfst is geworden, het heeft de hele dag geregend en gestormd. Dus genieten jullie nog maar lekker van het mooie weer daar. Lieve groetjes Gerdi

• 07 September 2011 - 11:39

Fam Van Reen:

Hoi Geert en Marieke, een leuk verslag en mooie foto's. Wat het weer sturen betreft, ik denk dat we het zaterdag ontvangen. (nu is het compleet herfst)!
    Geert is het niet wat om een bij- baantje te zoeken als machinist bij NS.
    Zo te zien heb je al wat ervaring.
    Veel plezier maar weer en doe de groeten aan Elvis! gr Annet

• 07 September 2011 - 13:02

Kees Polman:

Ben nu pas bijgelezen, want ja wij hebben gescheiden e-mailaccounts en daan ontgaat je wel eens wat. Marijke heeft nu het e.e.a. doorgestuurd: hardstikke leuk om te lezen en te zien hoe anders het daar aan toe gaat. Ik heb nu groot verlof, dus kan ik mij gaan verdiepen in de vraag of Amerika ook op ons lijstje moet. Ik volg jullie belevenissen dus met extra belangstelling! Het gedoe met WIfi en zo komt mij bekend voor, maar troost voor jullie: het gaat wennen en steeds beter. Veel plezier met het genieten, ook voor de grumpy old man! Kees

• 07 September 2011 - 20:02

Herman En Annet:

Volgens ons zijn jullie lekker aan het genieten. Het lijkt ons tenminste een leuk reisje zo te lezen. En aan het uitgaansleven ontbreekt het daar ook niet. Fijn dat jullie mooi weer hebben.
    Volgens ons hebben jullie geen fijn weer gehad of wel? (volgens de weerberichten op tv) Nou geniet nog maar lekker en we lezen wel weer.

• 07 September 2011 - 20:44

Elsbeth:

Hoi Marieke en Geert, wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. De reisverslagen van jullie smaken naar meer. Ik ben benieuwd wat voor mooie verhalen en plaatjes er nog volgen! Gaan jullie nog naar Graceland? Groetjes Elsbeth

• 08 September 2011 - 22:10

Hannie :

je reisverslag gelezen heel leuk we hebben zopas nog even gepraat ik vind het fijn dat jullie het zo naarde zin hebben willen jullie een beetje zon naar nederland sturen want het is hier koud hartelijke gr ma.