Tweede dag in Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Tweede dag in Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Nashville

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

06 September 2011 | Verenigde Staten, Nashville

Zondag 5 september
We zijn weer op tijd wakker en meteen gekeken of ik mijn reisverslag kon bijwerken. Helaas lukte dat niet, dus lukt skypen ook niet. Inmiddels zijn we in Memphis aangekomen en werkt het allemaal wel. Eerst nog een terugblik op gisteren.

Wandeltocht onder begeleiding van een gids
Om 10.45 uur moesten we op de afgesproken plek zijn, bij de eerste saloon van Nashville. Daar startte onzewandeling van anderhalf uur. We vroegen ons al af wat ze ons allemaal ging laten zien in anderhalf uur, maar het was echt de moeite waard. Zo hebben we weer een backstagetoer gedaan, maar dan van de Ryman auditorium. De gids vertelde van alle beroemde Countryzangers en zangerssen. Zij wist er echt heel veel van. Dit is ook een plek waar veel Country-artiesten hebben opgetreden. Er hingen oude foto's van de bekende en soms ook wst minder bekende artiesten. Achter elke foto zat een verhaal. Ook het ontstaan van het auditorium en zijn historie door de jaren heen. Over Broadway liepen we weer terug naar de afgesproken plek, waar we ruim een uur de tijd kregen om te eten. Tja. Als je wat wilt zien, moet je de tijd in de gaten houden.

Hop-on-hop-of-bus
De toer ging verder met een busrit door de stad. Daarmee reden we langs de belangrijkste bezienswaardigheden. Ik heb nooit geweten, dat Nashville ruim 1700 platenstudio's heeft. We zijn er langs een aantal gereden, het stelde eigenlijk niet veel voor. De buschauffeur vertelde de belangrijkste achtergronden. Na anderhalf uur zette hij ons af bij "Countrymusic hall off fame".

Country Music hall off fame
Dat is een museum met allerlei informatie over de artiesten. Kleding en muziekinstrumenten werdwen tentoongesteld. En belangrijker er hangen van de bekendste artiesten plaquettes. Daar wil je als country-artiest natuurlijk tussen hangen. Je kon er ook nummers horen van een aantal artiesten en er hingen gouden en zilveren platen. Mooi om te zien. Tegen 16.30 uur hadden we gezien wat we wilden en gingen naar ons hotel terug. Het begon hard te regen toen we bij Broadway aan kwamen. Dus hebben we maar even geschuild in een cafeetje waar ook live muziek was. He wat erg nou. S'avonds zijn we natuurlijk nog weer even de stad in geweest, waar ik mijn countrylinekunsten heb laten zien. Tja je wilt toch een beetje meedoen. Het regende jammer genoeg weer toen we naar ons hotel gingen. Gelukkig hebben ze in Nashville ook taxi's.

• 06 September 2011 - 03:01

Estelle:

Wat leuk zo'n live show bijwonen zeg!