Op weg naar Countrystad Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Op weg naar Countrystad Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Op weg naar Countrystad Nashville

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

04 September 2011 | Verenigde Staten, Nashville

Gisteren alweer (3 september) vertrokken naar Nashville, de stad van de Countrymuziek! Weer een mooie, maar lange rit van 3 uur door een glooiend landschap met veel bos. Tijdens de rit passeerden we ook een tijdszone, waardoor we nu 7 uur tijdsverschil met Nederland hebben. Toen we dichter bij Nashville kwamen veranderde het landschap van bossen in tja, hoe noem ik dat...... prairielandschap? Wat glooiend verdord gras en zo hier en daar bomen.

Grand Ole Opry in Nashville
We zijn meteen doorgereden naar "Grand Ole Opry" in Nashville. Dat is een theater, waar al 68 jaar lang elke zaterdag een radio-uitzending met live-optredens van Country-artiesten wordt verzorgd. Zoals de Amerikanen zeggen "The show that made Country music famous" (De show, die de Countrymuziek beroemd maakte). We hebben een "Backstagetour" gemaakt, waarbij we onder meer de kleedkamers hebben gezien. Ik heb al een paar keer achter de schermen mogen kijken bij verschillende theaters, maar deze was echt heel mooi. Meestal zijn de ruimten achter het toneel kaal, maar deze waren (misschien een beetje ouderwets), maar warm aangekleed. Het was echt mooi om te zien. We hebben uiteraard ook op het toneel gestaan, waar Willie Nelson, Dolly Parton en andere bekende Country-zangers/zangeressen hebben gestaan. Mooie ervaring. We hebben meteen kaartjes gekocht voor de show (uitzending) van die avond. We waren er nog te vroeg, dus eerst een hotel in down town Nashville opgezocht. Wie denkt, dat Nashville een beetje kneuterig is,.... die zit er mooi naast (wij dus). Het is echt een hele grote stad. Gelukkig hebben

Show
De show begon om 19.00 uur, dus met de auto in een kwartiertje naar de Grand Ole Opry terug gereden. Vanzelfsprekend begon de radio-uitzending op tijd. Wij kenden de artiesten, die er optraden niet, maar we hebben natuurlijk van elke artiest wel een foto gemaakt. Je weet immers maar nooit.......... De muziek was erg mooi. Het mooist was een nummer van een vader ( Billy Dean) en zijn 16-jarige dochter. Ze zongen echt mooi. Ik zou me kunnen voorstellen, dat het meisje het misschien nog wel kan gaan maken. De vader was trouwens ook leuk (Geert was het natuurlijk niet met me eens hahahaha). Zo maar een paar namen van artiesten die we hebben gezien Jim Ed Brown (dat is dat kleine oude mannetje, volgens mij is die wel bekend), Connie Smith, Jimmy Dickens, Elizabeth Cook en Bill Anderson. Niet dat je er wat mee kunt, maar ik vind het wel leuk voor ons zelf haha. Om 21.15 uur was de show afgelopen en zijn we terug gereden naar ons hotel.

Downtown Nashville
Bij terugkomst zijn we meteen naar "downtown" gelopen. Ongeveer 10 minuten lopen naar de plek waar je moet zijn met allemaal barretjes en gezellige tenten. We hebben eerst rond gekeken en zijn toen bij BB-Kings'club naar binnen gegaan. Een geweldige band stond daar te spelen, onder het genot van een wit wijntje hebben we daar lekker zitten genieten. Kortom het gaat goed met ons, maar dat hadden jullie vast ook wel gedacht hahaha. Met een taxi hebben we ons weer (door de regen) naar ons hotel laten brengen. Weer een heerlijke dag achter de rug. Op naar de rest.

Ik moet nu stoppen, want we gaan zo Nashville verder bekijken. Zoals beloofd houden we jullie op de hoogte.

Liefs,
Geert en Marieke

• 04 September 2011 - 15:26

Annet:

Zo te lezen hebben jullie al erg veel gezien en mooie muziek gehoord.
    De zomer in Nederland is alweer voorbij, het regent alweer zoals gewoonlijk. Stuur ons even wat warmte , bij jullie mag het misschien wel een paar graden minder.
    Groetjes van ons en we blijven jullie volgen. fam van Reen Apeldoorn

• 04 September 2011 - 18:42

Herman En Annet:

Wat akelig toch voor jullie, dat ze daar allemaal gezellige barretjes en tentjes hebben. Mochten jullie zon over hebben, stuur maar hier wat heen, want het mooie weer is hier al weer voorbij. Gisteren met Martina eindelijk onze mosselmaaltijd gehad. Was lekker!

• 06 September 2011 - 02:59

Estelle:

Nou nou, zo te horen vermaken jullie je goed! Nashville lijkt me ook een erg leuke stad. En ik wist ook niet dat het zo groot was eigenlijk. Memphis weet ik wel is een grote stad. Jullie doen veel leuke dingen hoor, geniet ervan en van het weer, want 35 graden is het als jullie hier aankomen niet hoor! Het was vandaag zo'n 20-25 graden denk ik, heerijk zomerweer nog wel.