Lost sea in Sweetwater en Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Lost sea in Sweetwater en Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Lost sea in Sweetwater en Great Smokey Mountains

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

04 September 2011 | Verenigde Staten, Nashville

hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties. Leuk, dat we gevolgd worden. Helaas lopen we iets achter met ons reisverslag, omdat we in onze hotels in Gatlinburg en Nashville en geen internetverbinding hebben op mijn tablet. Ik zit nu dan ook achter een pc in de hotellobby. Computers........ ze moeten het doen, anders is het niet leuk. Maar uiteraard doet het niets af aan onze vakantie. We hebben mooie dingen gezien en gedaan.

Lost sea in Sweetwater
Ik begin maar bij waar ik was gebleven. Dat was 2 september in Chattanooga. We waren al erg vroeg wakker (04.00 uur) tja...... dat is nu een jetlag. Toch nog even gedoezeld en via Skype contact gehad met Ma. Wat is het toch mooi, dat het kan (als het werkt tenminste). Nadat we nog wat foto's op het Choochoo-complex zijn naar de Lost Sea gereden in Sweetwater. Een mooie route langs kleine dorpen. Je kent ze wel uit de films. Met vrijstaande houten huizen met veranda incl. schommelstoel en zo'n Amerikaanse brievenbus aan de weg. Erg mooi. Na 1,5 uur rijden kwamen we in Sweetwater aan bij de Lost sea. Dat is het grootste onderaardse meer van Amerika. Een wandeltocht door de grotten bracht ons bij het meer. Mooi om te zien. Ik heb er helaas geen mooie foto's kunnen maken, want het was er te donker. Er waren uiteraard wel mooie plaatjes te koop (?!?!), maar die kan ik niet op intenet zetten. We hebben er ongeveer een uur rond gelopen en op de terugweg was dat een aardige klim omhoog. De Amerikanen zouden zeggen "an good work-out for today" (goede training voor vandaag). Dat was het ook, maar het was het zeker waard.

Great Smokey Mountains
Na de Lost sea zijn we door "the great Smokey Mountains" gereden naar Gatlinburg. Een prachtige route door de bergen. Het leek een beetje op Oostenrijk, maar dan met brede wegen. Want net als alles hier in Amerika, is alles groot, dus de de wegen zijn breed (groot). Prima te rijden dus. The Great Smokey Mountains dankt zijn naam aan de mist, die boven de bergen hangt. Het is echt mooi om te zien. We hebben een hotel in het centrum van Gatlinburg gezocht en gevonden. Vanuit het hotel konden we door het gezellige centrum lopen met de leuke winkeltjes en eet- en drinktentjes. Het was er erg druk, omdat de Amerikanen Laborday-weekend hebben. We hebben lekker op terrasjes gezeten en rond gesnuffeld. Ik begrijp, dat het in Nederland warm is (geweest). Eindelijk een beetje zomer?? Wij hebben het hier ook warm (ca. 35 graden en een hoge luchtvochtigheid). Wij hebben die dag nog lekker gegeten en een beetje geluierd. Wat is vakantie toch lekker!

• 04 September 2011 - 18:35

Herman En Annet:

Hebben ze in de Smokey Mountains ook Almabtriebs? Zo ja, dan moeten we daar ons volgende weekendje maar heen. Veel plezier nog!

• 07 September 2011 - 18:09

Denise:

Wat hebben jullie het heerlijk zo te lezen! Veranda's, schommelstoelen, typisch Amerikaans...mooie foto's ook! Jullie zijn nog geen week onderweg en hebben al zoveel gezien, geniet ervan!

Hier stormde het dus gister...

Leuk om jullie vanmiddag even gesproken te hebben!
    Thijmen mist z'n opa, elke keer als we langs De Nutteler fietsen, roept hij om z'n opa.

Veel plezier nog!

Liefs Denise