We zijn er! - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van geert en marieke - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van geert en marieke - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

02 September 2011 | Nederland, Warnsveld

lieve allemaal.
We zijn in de VS aangekomen en alles is goed gegaan. Onze vakantie begon eigenlijk woensdag al bij het Ibis op Schiphol, waar we onze auto hebben geparkeerd. Met een shuttlebus kun je dan in nog geen 10 minuten naat Schiphol gebracht worden. Ideaal. Dat scheelt tijd de volgende dag en . . . . je hebt aliets eerder vakantie. Estelle, we hebben op Schiphol jouw buggy meegekregen. Als het me lukt zal ik een zo een foto plaatsen

Donderdag 1 september
Onze vlucht ging om 9.00 uur, dus toch nog vroeg uit de veren (5.20 uur). We hebben de shuttle van 6.15 uur genomen richting Schiphol. Dat was achteraf ook wel prettig, want we hadden war gedoe met het Esta-formulier die je nodig hebt om de VS binnen te komen. De formulieren hadden we wel, er zat toch iets niet helemaal goed. Dat konden we nog herstellen. Het vliegtuig vertrok om 9.10 uur. De vlucht ging prima, we hebben allebei nog wat kunnen slapen. Dat is wel fijn, want dan gaan die 9.00 ur vliegen ook iets sneller. We landden om 12.10 (plaatselijke tijd). De koffers waren er ook, dus na een shaggie op zoek naar de huurauto. Die was snel gevonden.

Atlanta
Meteen met de mooie Ford Focus de stad Atlanta in. Dat is toch wel even wennen met soms acht rijbanen naast elkaar en waarbij de afslagen ook links van de rijbaan kunnen zitten. Geert en tomtom hebben het toppie gedaan. Toen we Altanta dan ook uit reden was het wel even tijd voor een shaggie hahahaha. Op naar de Rubyfalls in Chattanooga (ongeveer twee uurtjes rijden vanaf het vliegveld). Net na half vijf kwamen we er aan. We heben een rondleiding van ongeveer een uur door de grotten gehad met als toetje de waterval. Een mooi gezicht. Zoals de Amerikanen dat heel goed kunnen werd het geheel omlijst met muziek en lichteffecten. Erg mooi. Na deze wandeltocht zijn we op zoek gegaan naar het Choochoohotel. Een oude stationshal is helemaal gerenoveerd en omgebouwd naar hotel. Mooi gedaan. Om zo snel mogelijk aan de Amerikaanse tijd te wennen hebben we nog even rond gelopen en lekker gegeten in het hotel. Met live muziek erbij. Een mooier begin, kan ik me niet voorstellen. Kort erna sloeg de "after-dinner-dip" toe. Dat mag ook wel, want inmiddels waren we al een mooi tijdje onderweg. Om 21.00 uur (03.00 uur Nexerlandse tijd) ben ik dan ook naar bed gegaan. Geert heeft het nog een uurtje langer vol gehouden, de bikkel.

De eerste dag zit erop. Op naar de rest van de vakantie. Zoals jullie begrijpen is alles oke en we houden jullie op de hoogte.

lieve groeten,
Geert en Marieke

• 02 September 2011 - 22:46

Estelle:

Wat geweldig dat jullie de buggy hebben meegekregen! Helemaal toppie toppie zou Dylan zeggen, haha. Wat hebben jullie al veel gedaan zeg die eerste dag in de USA! Geniet ervan. Aanstaande maandag is het labor day, een nationale feestdag hier en zijn alle banken, postkantoren etc. dicht, misschien iets om je op voor te bereiden. Wij gaan zometeen voor 3 nachten kamperen en zijn dus buiten telefoon/internet bereik. Veel plezier dit weekend.

• 03 September 2011 - 08:48

Gerdi:

Hoi lieve Geert en Marieke,

Wat fijn dat de reis voorspoedig is verlopen en wat zijn jullie gelijk alweer actief bezig. Mooie foto van de grot.
    Veel plezier verder.
    Lieve groetjes vanuit een warm Nederland (27 graden). Gerdi