Lange rijdag met geboorteplaats Elvis in Tupelo - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Lange rijdag met geboorteplaats Elvis in Tupelo - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Lange rijdag met geboorteplaats Elvis in Tupelo

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

09 September 2011 | Verenigde Staten, Madison

Tupelo
Na het ontbijt verlaten we Memphis op weg naar het dorpje Tupelo. Dat is de geboorteplaats van Elvis. Je rijdt er ongeveer twee uur over. Het huisje is heel klein. Zo klein zelfs, dat hij bij zijn ouders sliep. De woning had maar twee kamers. Hij woonde er tot zijn derde levensjaar. Toen heeft zijn vader een cheque vervalt (ze waren heel arm), waardoor ze uit het huis gezet werden en zijn vader voor 8 mnd in de gevangenis belandde. Ze zijn in Tupelo een paar keer verhuisd. Zijn " geboortewoning" is helemaal in de oude staat terug gebracht. Alleen de meubels zijn niet origineel. We hebben er rond gekeken, want in de tuin staat nu een standbeeld van Elvis, toen hij 13 jaar was. Ook hadden ze verhalen van buurkinderen aan de wand gehangen. Volgens hen was Elvis als kind een goede jongen, die net als alle kinderen van kattekwaad hield.

Verplaatsingsetappe
Na een uurtje zijn we verder gereden op weg naar Natchez. Maar dat is te ver weg, dus hebben we er voor gekozen in Madison te overnachten. We zuoden naar een patriefied forest (bos met versteend hout). We waren nog maar net vertrokken uit Tupelo, toen we over een tweebaansweg reden. Er reed bijna niemand en in de 10mijl die er volgden, waren geen dorpjes, benzinestations of andere "menselijke" gebouwen te bekennen. En we hadden nog ruim 55 mijl te gaan..... Wat als je onderweg wat gebeurd???? Ik kreeg het er zo benauwd van, dat we besloten hebben terug te gaan en via de snelweg te rijden. Dat was natuurlijk om, maar wel zo relaxed. Daardoor waren we erg laat in de buurt van het "patriefied forest", maar we wisten, dat er geen hotel in de buurt was. Dus hebben we besloten niet door te rijden. Slappe hap he..... tja.. ik ben ook maar een mens hahahahaha. We zaten op een plek waar ook niet veel te beleven viel, dus hebben we heerlijk op onze kamer geluierd.

• 09 September 2011 - 02:20

Estelle:

Veel plezier in Natchez, een supermooi dorp met veel plantagewoningen. Tot woensdag! Liefs Estelle, Barrett & Dylan

• 09 September 2011 - 02:44

Estelle:

Nou het is maar goed dat jullie hier in de States zitten! Er was donderdagavond een aardbeving bij Nijmegen, 4.5 op de Richter schaal! Volgens mij heeft dat toch echt met klimaatsverandering te maken! Geniet van het mooie weer in Natchez!