Natchez en zijn plantagewoningen - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Natchez en zijn plantagewoningen - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Natchez en zijn plantagewoningen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

10 September 2011 | Verenigde Staten, Natchez

Ja, we zijn weer online en heb jullie reacties gelezen. Wat leuk is dat toch. Dat hadden we van te voren niet ingeschat. Annet, je hebt gelijk, ik zou mijn pandaatje ook inruilen voor de roze auto van Elvis, maar ja......... En Dylan, nog eventjes volhouden, we komen er (bijna) aan. Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal, zoals jullie begrijpen, gaat het met ons prima hahahha. Ik was met ons verslag gebleven bij Madison (tot en met woensdag 7 september).

Op weg naar Natchez (donderdag 8 september)
Om 10.00 uur zateen we weer in de auto om naar Natchez te rijden. Na de ervaring van gisteren, reden we ook deze keer over de snelweg. Het is wel een klein beetje om, maar het is wel zo'n lekker idee. Na ruim 2,5 uur kwamen we bij ons "Eola hotel" aan. Het Hotel is gebouwd in 1927 en de oude stijl is bewaard gebleven. Gelukkig was de kamer wel voorzien van airco en wifi. We keken uit op de Mississippi-rivier met zijn mooie brug, die de staten Louisiana en Mississippi met elkaar verbindt. We hebben de koffers gestald en zijn op zoek gegaan naar een eettentje.

Plantagewoning
In de middag zijn we naar een woning van een plantage eigenaar gereden, genaamd Manmouth plantation. Het zag er prachtig uit. Helaas konden we hem niet van binnen zien, omdat ze alleen in de ochtend rondleidingen gaven. We mochten wel in de tuin rondkijken, wat we ook gedaan hebben. Daarna zijn we naar het visitorscentre (soort VVV) gereden. Wij wilden graag een plantage zien met de verhalen over de slavernij. Bij het visitorscentre konden ze ons vertellen, waar we moesten zijn. Vanwege de tijd hebben we besloten, dat de volgende dag te gaan bezoeken. De rest van de dag hebben we in Natchez rond gekeken. Rond half acht zou de zon onder gaan en volgens de boekjes moest je dat echt gezien hebben. Dus hebben wij dat ook gedaan. We vonden het de moeite waard, al moet ik eerlijk zeggen, dat we ze ook wel eens nog mooier hebben gezien. Maar ik zal een foto proberen te plaatsen, dan kunnen jullie zelf oordelen. Daarna een hapje gegeten en lekker op de kamer van het mooie uitzicht op de verlichte brug over de Mississippi genoten.

• 13 September 2011 - 00:12

Estelle:

Wat een luxe, een hotel met uitzicht op de Mississippi! Geweldig!