Kantoenplantage en op weg naar New Oreleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Kantoenplantage en op weg naar New Oreleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Kantoenplantage en op weg naar New Oreleans

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

10 September 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

In mijn reisverslag van donderdag 8 september gaf ik al aan, dat het ons niet meer lukte een kantoenplantage te bezoeken (incl. verhalen over de slavernij etc.). Dat hebben we vrijdag 9 september gedaan. We moesten daarvoor naar Frogmore in de staat Louisiana. Dat lag op een klein half uurtje rijden van ons hotel. We waren de enigen in de rondleiding, die begon met een stukje geschiedenis vanaf het jaar 1800. De huidige eigenaresse van de plantage vertelde (via video) over de geschiedenis en hoe e.e.a. was gegaan. Erg interessant.

Hutjes van de Slaven
Een gids nam ons na "de geschiedenisles" mee het terrein op, waar de oude hutjes van de Slaven nog stonden. Ze vertelde er veel over. Zo mochten de Slaven (uit Afrika) niet in hun eigen taal met elkaar praten. Maar hen werd ook niet de Engelse taal geleerd en schrijven was er al helemaal niet bij. Zo konden ze niet met elkaar communiceren en dat voorkwam (volgens de meester) dat ze in opstand kwamen. Erg hoor.

Katoen
Naast het verhaal over het leven van de Slaven, vertelde de gids ook over het verbouwen en verwerken van katoen. Ze vertelde hoe dat vroeger ging met de slaven en hoe dat nu nog gaat. We kregen ook te zien hoe ze de katoen verwerkten. Mooi om te zien. De rondleiding eindigde met videoopnamen van het huidige proces van katoen verbouwen en verwerken. Ook interessant om te zien.

Op weg naar New Orleans
De rondleiding duurde in totaal anderhalf uur, waarna we op weg zijn gegaan naar New Orleans. Daar kwamen we halverwege de middag aan en hebben ons geinstalleerd in het "Maison Dupuy-hotel". Een hotel op loopafstand van de gezellig Bourbonstreet.Uiteraard hebben we daar een kijkje genomen. En net als in Memphis en Nashville speelden hier in diverse kroegjes ook bandjes. Echt heel gezellig. Kortom we vermaken ons hier ook weer. Vervelend he....... Als het lukt proberen we ook nog wat foto's te plaatsen bij dit verslag. Dan spreekt het nog meer, van de avond heb ik geen foto's, want dan wil je met zo min mogelijk "rommel" lopen.

We zijn weer een beetje bij met het reisverslag en...... verhalen over New Orleans volgen. Al hebben we nu niet meer zoveel op het programma staan. Dat wordt lekker luieren en gezellige kroegjes bezoeken, lekker eten en drinken. Worden jullie al jaloers????

Lieve groeten,
Geert en Marieke

• 11 September 2011 - 06:11

Nicole En Els:

Hoi Geert en Marieke,
    Leuk om jullie verslagen te lezen en we genieten van de foto's.
    Nog heel veel plezier en een mooie tijd gewenst.
    Liefs Els en Nicole