Twee gezellige dage New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu Twee gezellige dage New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van geert en marieke - WaarBenJij.nu

Twee gezellige dage New Orleans

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg geert en marieke

12 September 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

Onze eerste volle dag in New Orleans (zaterdag 10 september) begon lekker rustig. Uitgeslapen, na een gezellige avond in Bourbonstreet. Tegen de middag hebben we een radarboottocht gereserveerd voor een tochtje op de Mississippi. Eerst nog even gegeten en rond gelopen. Onderweg zagen we verschillende straatartiesten. Ja, Almabtriebers we hebben ook nog nieuwe act voor Martina en Geert gezien. HIj is wel ietsje moeilijker dan de vorige truc en vereist ook wat meer snelheid, maar het zag er niet zo moeilijk uit. Ook werd ik nog toegezongen, door een saxofonist. Dat overkomt je niet alle dagen, dus ik wist niet zo goed wat ik er mee aanmoest. Jammer genoeg voor Geert is hij door niemand toegezongen. Zielig he..... (hij kent zijn lot)? De boottocht duurde twee uur, waarbij we ook de schade van Katrina te zien was. En het gekke, het is nog steeds niet allemaal hersteld. Niet zo mooi om te zien.

Dure hotdog
Na de boottocht zijn we nog even naar Bourbonstreet gegaan, waar de muziek al weer in volle gang "draaide". Daar ging voor Geert en lang gekoesterde wens in vervulling. En lekkere vette hotdog. Geert dacht net als overal voor 2 dollar klaar te zijn, maar helaas...... we moesten 6 dollar per stuk betalen. Geert voelde zich gen.......... euh te pakken genomen.Gelukkig was het wel een hele grote, dat maakte het geheel nog een beetje dragelijk. 's Avonds zijn we weer naar Bourbonstreet geweest voor eten en gezelligheid.

Relaxen en cocktailtour op zondag 11 september
We hebben zondag lekker rustig aangedaan. We hebben lekker bij het zwembad gelegen. Nou ja lekker, het was er wel erg heet, maar beter een beetje warm dan de regen en storm in Nederland. Aangezien rond het zwembad ook nog wat schaduw te vinden was, zijn we al snel over gestapt. Dan maar niet lekker bruin.....Eind van de middag hebben we een cocktailtour door French Quarter gemaakt. Dat is een wandeling onder begeleiding van een gids, die de bijzonderheden van de wijk "French Quarter" vertelde. Onderweg stopten we een paar keer voor een cocktail. Niet gek he. Zo hebben wee een Sazerac en een Side Car gedronken. Ook liet hij verschillende restaurants zien, die al vanaf 1840 (Antoines) en 1870 (Arnauds) draaien. Met zo'n tour kom je toch altijd op plekken waar je anders niet zou komen. Hij vertelde ook veel over de schade die Katrina had aangericht. Erg interessant. En na afloop, ja het wordt bijna eentonig hebben we de gezelligheid van Bourbonstreet opgezocht.

• 13 September 2011 - 19:43

Herman En Annet:

Die ene foto is de nieuwe truc voor Martina en Geert?
    Het lijkt ons supergezellig daar, met al die straatmuzikanten en lekkere drankjes. Genieten nog maar!